Compensații pentru zborul întârziat

Probabil că toți ne dorim să avem parte de o vacanță relaxantă și fără probleme. Dar ce se întâmplă dacă apare o situație neplăcută sub forma unui zbor întârziat? Ce condiții trebuie să îndepliniți pentru a avea dreptul la o compensație pentru un zbor întârziat și care este cuantumul compensației? Compania aeriană trebuie să vă compenseze pentru aceste complicații, fie sub forma unei compensații financiare de până la 600 de euro, fie sub formă de cazare și băuturi răcoritoare. Să aruncăm o privire.

Când se plătește compensația?

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al UE, aveți dreptul să solicitați o compensație de până la 600 de euro dacă:

zborul dumneavoastră a fost întârziat cu mai mult de 3 ore față de ora de aterizare programată (întârzierea la plecare nu este relevantă în scopul compensării),
zborul dumneavoastră a decolat de pe un aeroport din UE sau a aterizat pe un aeroport din UE (dacă este operat de un transportator aerian stabilit în UE),
ați avut o rezervare de zbor valabilă și
compania aeriană este responsabilă pentru întârziere (adică nu trebuie să fie o "circumstanță extraordinară").

La ce despăgubiri aveți dreptul dacă zborul dumneavostră este întârziat?

Dacă zborul dumneavoastră este întârziat cu mai mult de 3 ore față de ora de aterizare programată, aveți dreptul la o compensație financiară în funcție de durata zborului:

  • 250 € pentru zboruri de până la 1 500 km;
  • 400 € pentru zboruri între 1 500 km și 3 500 km;
  • 600 € pentru zborurile de peste 3 500 km.

Cu toate acestea, pentru zborurile de peste 3 500 km, dacă întârzierea este de 3-4 ore, compania aeriană are dreptul de a reduce compensația cu 50%, până la 300 €. Prin urmare, aveți dreptul la o compensație integrală de 600 EUR doar pentru întârzieri mai mari de 4 ore.

Poate compania aeriană să vă ofere un voucher în loc de compensație?

Da, poate. Cu toate acestea, depinde de dumneavoastră dacă vă simțiți confortabil cu această metodă de compensare. Dacă preferați ca despăgubirea să fie plătită prin transfer în contul dumneavoastră, nu trebuie să acceptați voucherul.


Este o practică obișnuită pentru companiile aeriene să ofere vouchere pentru zboruri viitoare. În unele cazuri, acest lucru poate fi în avantajul dumneavoastră, dar este bine să știți care sunt drepturile dumneavoastră în cazul în care zborul dumneavoastră are întârziere. Dacă voucherul oferit nu este pe placul dumneavoastră, compania aeriană trebuie să vă despăgubească în numerar. Dacă nu dorește să vă satisfacă, nu ezitați să ne contactați.

La ce alte beneficii aveți dreptul în caz de întârziere a zborului?

Compensația financiară nu este singurul lucru la care aveți dreptul în cazul în care zborul dumneavoastră este întârziat. Pe lângă compensația de până la 600 de euro, aveți dreptul și la:

  • băuturi răcoritoare (de obicei, sub forma unui bon pentru o masă de valoare rezonabilă la aeroport), și
  • cazare la hotel.

O întârziere a zborului este un eveniment neplăcut în sine, darămite dacă durează o noapte. Dacă zborul dumneavoastră are întârziere peste noapte, compania aeriană ar trebui să vă ofere cazare gratuită la hotel, inclusiv transport la și de la aeroport. Dacă compania aeriană vă refuză această cerere, puteți să vă găsiți și să vă plătiți singuri cazarea, iar ulterior să depuneți o cerere de rambursare a costurilor suportate la compania aeriană.

Excepții - când nu aveți dreptul la compensații?

Deși poate părea așa, nu aveți întotdeauna dreptul la compensații. Chiar dacă zborul dumneavoastră a fost întârziat cu mai mult de 3 ore, acestea sunt așa-numitele circumstanțe extraordinare care au cauzat întârzierea zborului dumneavoastră, și, prin urmare, compania aeriană nu este obligată să vă plătească o compensație financiară. Acestea includ situații precum:

  • vreme rea - condiții meteorologice;
  • o grevă a personalului aeroportului sau a controlorilor de trafic aerian;
  • o defecțiune a radarului de zbor;
  • situații de urgență;
  • urgențe aeroportuare (atacuri teroriste, incendii, sabotaje, amenințări cu bombă);
  • tulburări politice;
  • și alte situații excepționale.

Cu toate acestea, nu întotdeauna este vorba de o circumstanță excepțională. De exemplu, în majoritatea cazurilor, o astfel de defecțiune tehnică a aeronavei va fi considerată o circumstanță pentru care compania aeriană este responsabilă și veți avea dreptul la compensații financiare.

În cazul în care compania aeriană v-a refuzat cererea de despăgubire din cauza unei circumstanțe extraordinare, vă rugăm să ne scrieți și vom verifica situația și vom încerca să vă compensăm oricum.

Pierderea unui zbor de legătură

Dacă zborul dumneavoastră a fost întârziat de compania aeriană și, ca urmare, ați pierdut zborul de legătură, nu intrați în panică. Compania aeriană este obligată să vă organizeze un zbor alternativ către destinația finală. Nu uitați că, pe lângă zborul de înlocuire, aveți dreptul și la o compensație financiară de până la 600 de euro. În cazul refuzului la îmbarcare, cunoscut sub numele de overbooking, situația este similară.


Pentru mai multe informații, consultați secțiunea Pierderea unui zbor de legătură.

Ce trebuie să faceți în cazul unui zbor întârziat?

Este important să nu intrați în panică. Faceți o fotografie a cărții de îmbarcare sau înregistrați-o pe telefon. Încercați să aflați de la biroul de informații de ce zborul dumneavoastră este întârziat. Dacă întârzierea este afișată pe panoul de plecare, este o idee bună să faceți și o fotografie a acesteia. Orice dovadă a unei întârzieri a zborului accelerează întregul proces de despăgubire. Aflați la ce aveți dreptul în situația dumneavoastră și cereți băuturi răcoritoare și aranjamente pentru hotel dacă întârzierea durează peste noapte.


Contactați-ne folosind formularul. Vom rezolva totul pentru dumneavoastră și vă vom trimite banii care vi se cuvin pentru întârzierea zborului până a doua zi.

Cum pot completa o cerere de compensație pentru întârzieri de zbor?

Există două modalități de a completa o cerere de compensație. Fie încercați să faceți propriile aranjamente cu compania aeriană pentru a obține compensații pentru zborul dumneavoastră întârziat. Sau puteți completa formularul de pe Refundio.ro și să lăsați procesul de compensație în seama noastră.

Puteți obține despăgubiri pentru zborul dumneavoastră întârziat pe cont propriu, fără a apela la serviciile noastre. Cu toate acestea, trebuie să țineți cont de faptul că întregul proces de obținere a compensației poate fi de lungă durată (totul durează până la 12 luni) și mai ales fără nicio garanție de succes. Este posibil să nu primiți compensația nici măcar după multe luni.

Dacă vederea zecilor de e-mailuri și a lunilor de târguială cu compania aeriană vă face să vă simțiți mai rău de stomac decât turbulențele din avion, puteți lăsa întregul proces în seama noastră.

Completați formularul nostru în 5 minute, noi analizăm totul și vă răspundem în aceeași zi cu o ofertă de compensație. Apoi vom aranja compensația pentru zborul dumneavoastră și, dacă este posibil, vă vom trimite suma în avans. Fără așteptări, fără stres și, cel mai important, cu certitudinea că veți primi o compensație. Acest lucru se datorează faptului că suma rămâne la dumneavoastră chiar dacă ulterior pierdem litigiul cu compania aeriană.

Cereți până la 600 EUR pentru un zbor întârziat sau anulat.

Ce ne întrebați cel mai des despre compensațiile pentru întârzieri de zbor

Cum se calculează întârzierile de zbor?

Pentru întârzierile de zbor în ceea ce privește compensarea financiară, este importantă întârzierea la sosire. Prin urmare, dacă zborul dumneavoastră a ajuns la destinație cu mai mult de 3 ore mai târziu decât ora de aterizare programată, aveți dreptul la compensații. Întârzierea la plecare nu este relevantă în scopul compensării.

Am dreptul la compensații pentru un zbor întârziat chiar dacă zbor în afara UE?

Da. Aveți dreptul la compensații în temeiul Regulamentului european dacă zborul dumneavoastră a plecat de pe sau a ajuns pe un aeroport din UE și a fost operat de un transportator aerian cu sediul în UE. Pentru a vă da o idee, acest lucru ar include un zbor de la Praga la Dubai, de exemplu, dar și un zbor de la Dubai la Praga, dacă este operat de o companie aeriană europeană (de exemplu, Smartwings sau Wizzair). Un zbor de la Dubai la Praga operat, de exemplu, de Emirates nu ar intra atunci sub incidența Regulamentului european.

Zborul meu a fost întârziat din cauza vremii nefavorabile, am dreptul la compensații?

Din păcate, nu. Vremea rea este considerată o circumstanță extraordinară pentru care compania aeriană nu este responsabilă. Prin urmare, nu aveți dreptul la compensații financiare, dar este posibil să aveți dreptul la cazare la hotel sau la băuturi răcoritoare. Vă rugăm să rețineți acest lucru. Același lucru este valabil și în cazul unui zbor anulat.

Compania aeriană mi-a refuzat cererea de compensație pentru circumstanțe extraordinare. Ce pot să fac?

Completați formularul nostru. Chiar dacă compania aeriană v-a respins cererea, vom încerca să facem ceva în acest sens. Cu toate acestea, pe viitor, este mai ușor să ne contactați direct pentru a evita astfel de situații.

Angajatorul meu mi-a cumpărat biletul și am zburat în cadrul unei călătorii de afaceri. Mai am dreptul la compensații pentru întârzierea zborului?

Da. Nu contează cine a cumpărat biletul, ci cine a efectuat zborul. Veți avea dreptul la compensații la același nivel ca și cum ați fi fost în vacanță cu familia dumneavoastră.

O prezentare generală a diferitelor companii aeriene cu care vă puteți confrunta

Puteți utiliza serviciile a sute de companii aeriene în călătoriile dumneavoastră. Am întocmit o listă a celor mai utilizate, astfel încât să știți cum să procedați.

Verifică compensația gratuit.
Verifică gratuit