Transportul aerian a devenit o parte integrantă a vieții noastre moderne, conectând oameni din întreaga lume. Cu toate acestea, atunci când apar perturbări sub formă de întârzieri sau anulări ale zborurilor, acestea provoacă complicații semnificative pentru pasageri. Nu vorbim doar de așteptări lungi la aeroport, ci mai ales de frustrarea provocată de planurile întrerupte.
Pentru a preveni aceste probleme și pentru a proteja drepturile pasagerilor, Uniunea Europeană a emis Regulamentul 261/2004. Acest regulament stabilește norme comune privind compensarea și asistența pasagerilor în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere a zborurilor.
În conformitate cu Regulamentul UE 261/2004, aveți dreptul la despăgubiri din partea WizzAir în următoarele cazuri:
Wizz Air este împărțită în patru companii care operează zboruri low-cost. Acestea sunt Wizz Air Hungary, Wizz Air Malta, Wizz Air Abu Dhabi și Wizz Air UK. Deși ar putea părea că acest fapt nu este relevant pentru evaluarea cererii de despăgubire, contrariul este adevărat. După cum se arată mai jos, o cerere de despăgubire poate fi evaluată în temeiul Regulamentului UE numai dacă zborul decolează sau aterizează pe un aeroport situat în UE, dar numai dacă este operat de o companie aeriană stabilită în UE. Prin urmare, locația companiei aeriene joacă un rol important în evaluarea dreptului sau nu la despăgubire.
Prin urmare, am pregătit exemple de situații pentru dumneavoastră:
Dacă zborul dvs. este anulat în mod neașteptat, aveți dreptul la rambursarea prețului plătit pentru bilet sau Wizz Air trebuie să vă ofere un zbor alternativ. Aveți întotdeauna dreptul la acest lucru, indiferent de motivul pentru care zborul dvs. este anulat. Cu toate acestea, este posibil să aveți dreptul și la o compensație financiară. Pentru a obține despăgubiri pentru un zbor WizzAir anulat, trebuie îndeplinite două condiții de bază:
Pentru mai multe informații pe această temă, consultați articolul Despăgubiri pentru anularea zborului de pe site-ul nostru Refundio.ro.
În cazul unui zbor întârziat, situația este similară cu cea a unui zbor anulat. Compania aeriană este obligată să vă ofere băuturi răcoritoare în timpul așteptării zborului întârziat (fie vi se rambursează banii cheltuiți pe mâncare și băutură la o valoare proporțională cu durata așteptării, fie vi se va oferi un voucher din partea Wizz Air). În cazul în care timpul de așteptare pentru zborul dumneavoastră se prelungește peste noapte, Wizz Air este obligată să vă ofere cazare la hotel și un transfer gratuit la aeroport.
În plus față de această compensație, veți avea dreptul la o compensație financiară similară cu cea pentru zborurile anulate. Pentru a solicita despăgubiri pentru un zbor WizzAir întârziat, trebuie îndeplinite două condiții:
Pentru mai multe detalii privind condițiile de acordare a despăgubirilor pentru întârzierile zborurilor, vă rugăm să vizitați site-ul nostru. În acest articol puteți citi mai multe despre despăgubirile pentru zborurile cu conexiune pierdute.
Dacă zborul dvs. are o întârziere mai mare de 3 ore față de programul inițial, aveți dreptul la o compensație financiară de până la 600 EUR de persoană. Suma depinde de distanța zborului dvs.
Rețineți că există două excepții:
Valoarea compensației depinde de distanța zborului și de durata întârzierii zborului înlocuitor comparativ cu zborul inițial anulat. Tabelul de mai jos oferă o ilustrare mai bună.
Important: Dacă îndepliniți condițiile, aveți dreptul nu numai la un zbor alternativ, ci și la o compensație financiară. Acceptarea unui zbor alternativ (sau rambursarea prețului biletului) nu vă privează de dreptul la compensație financiară!
Compensația financiară nu este singurul lucru la care aveți dreptul în cazul în care zborul dvs. nu se desfășoară conform planului. WizzAir trebuie, de asemenea, să vă ofere băuturi răcoritoare în timp ce așteptați zborul întârziat (sau un zbor alternativ în cazul unei anulări). De obicei, acestea sunt furnizate sub forma unui voucher pentru unul dintre restaurantele sau magazinele din aeroport.
Dacă așteptați zborul întârziat peste noapte, aveți, de asemenea, dreptul la cazare. În cazul în care compania aeriană nu vă pune la dispoziție cazare, o puteți aranja singur, iar compania aeriană trebuie să vă ramburseze banii. Același lucru este valabil și pentru transportul de la aeroport la cazare și înapoi.
Puteți să vă ocupați separat de despăgubire sau să ne lăsați totul nouă. Dacă doriți să vă ocupați singur de despăgubire, utilizați formularul companiei aeriene (îl găsiți aici).
După ce l-ați completat, WizzAir ar trebui să vă contacteze în termen de câteva săptămâni. WizzAir va accepta sau va respinge cererea dvs. de despăgubire. În majoritatea cazurilor, cazul va fi respins, invocând așa-numitele circumstanțe extraordinare. De obicei, compania aeriană nu răspunde la e-mailurile sau solicitările ulterioare ale pasagerilor.
Prin urmare, este posibil să vă petreceți câteva săptămâni contactând WizzAir fără succes.
Cu toate acestea, dacă nu doriți să vă petreceți timpul liber trimițând e-mailuri și sunând la serviciul de asistență pentru clienți al WizzAir cu rezultate incerte, ne puteți adresa cazul dumneavoastră.
La Refundio suntem specializați în despăgubiri WizzAir. Comunicăm zilnic cu compania aeriană și știm cum să obținem despăgubirea clienților noștri cât mai repede posibil. În plus, dacă compania aeriană nu acceptă compensația, rezolvăm litigiul prin intermediul instanțelor. Pe propriile riscuri și cheltuieli.
Știați că Wizz Air a avut cea mai mare întârziere medie pe zbor în Regatul Unit în 2022? Potrivit Autorității Aviației Civile din Regatul Unit, aeronavele Wizz Air au avut o întârziere medie de 46 de minute și 6 secunde per zbor în Regatul Unit și Irlanda de Nord.