Ați zburat cu HiSky și zborul dumneavoastră a fost întârziat în mod neașteptat sau chiar anulat? Dacă da, este posibil să aveți dreptul la despăgubiri de până la 600 EUR în temeiul Regulamentului UE 261/2004. Prin urmare, am pregătit acest articol pentru a vă arăta în ce situații aveți dreptul la despăgubiri, la ce sumă aveți dreptul și ce să faceți dacă HiSky refuză să vă plătească despăgubiri. De asemenea, vă vom arăta o modalitate simplă de a obține despăgubiri de la HiSky.
Transportul aerian a devenit o parte integrantă a vieții noastre moderne, conectând oameni din întreaga lume. Cu toate acestea, atunci când apar perturbări sub formă de întârzieri sau anulări ale zborurilor, acestea provoacă complicații semnificative pentru pasageri. Nu vorbim doar de așteptările lungi la aeroport, ci mai ales de frustrarea provocată de planurile întrerupte.
Pentru a preveni aceste probleme și pentru a proteja drepturile pasagerilor, Uniunea Europeană a emis Regulamentul 261/2004. Acest regulament stabilește norme comune privind despăgubirea și asistența pasagerilor în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere a zborurilor.
În conformitate cu Regulamentul UE 261/2004, aveți dreptul la despăgubiri din partea HiSky în următoarele cazuri:
Dacă zborul dvs. este anulat în mod neașteptat, aveți dreptul la rambursarea prețului plătit pentru bilet sau HiSky trebuie să vă ofere un zbor alternativ. Aveți întotdeauna dreptul la acest lucru, indiferent de motivul pentru care zborul dvs. este anulat. Cu toate acestea, este posibil să aveți dreptul și la o compensație financiară. Pentru a obține despăgubiri pentru un zbor HiSky anulat, trebuie îndeplinite două condiții de bază:
Pentru mai multe informații pe această temă, consultați articolul Despăgubiri pentru anularea zborului de pe site-ul nostru Refundio.ro
În cazul unui zbor întârziat, situația este similară cu cea a zborurilor anulate. Compania aeriană este obligată să vă ofere băuturi răcoritoare în timp ce așteptați zborul întârziat (fie vi se pot rambursa banii cheltuiți pe mâncare și băutură la o valoare proporțională cu durata așteptării, fie vi se va oferi un voucher din partea HiSky). Dacă timpul de așteptare pentru zbor se prelungește peste noapte, HiSky este obligată să vă ofere cazare la hotel și un transfer gratuit la aeroport.
În plus față de această compensație, pasagerii au dreptul la o compensație financiară similară cu cea pentru zborurile anulate. Pentru a solicita despăgubiri pentru un zbor HiSky întârziat, trebuie îndeplinite două condiții:
Pentru mai multe detalii privind condițiile de acordare a compensațiilor pentru întârzierile zborurilor, vă rugăm să vizitați site-ul nostru. În acest articol puteți citi mai multe despre compensațiile pentru zborurile de legătură pierdute.
Valoarea compensației pentru zbor variază în funcție de distanța zborului și de durata întârzierii. Pentru zborurile de până la 1 500 de kilometri, pasagerii au dreptul la 250 EUR. Pentru zborurile între 1 500 și 3 500 de kilometri, compensația este de 400 EUR. Pentru zborurile de peste 3 500 de kilometri și care operează între un aeroport din UE și un aeroport din afara UE, pasagerii pot solicita până la 600 EUR.
Pentru un zbor HiSky cu întârziere de la București la Roma, veți avea dreptul la o compensație de 250 EUR de persoană.
Cu toate acestea, pentru zborurile de peste 3 500 km, dacă întârzierea este de 3-4 ore, compania aeriană are dreptul de a reduce compensația cu 50%, la 300 EUR. Prin urmare, veți avea dreptul la o compensație integrală de 600 EUR doar pentru întârzierile de peste 4 ore.
Nu întotdeauna se întâmplă ca un zbor să întârzie mai mult de 3 ore și să aveți dreptul la o compensație financiară. În cazurile în care un zbor este perturbat din cauza unor așa-numite circumstanțe extraordinare care nu depind de controlul companiei aeriene, nu există nicio cerere de despăgubire și compania aeriană nu este obligată să vă plătească despăgubiri. Aceasta include situații precum condiții meteorologice extreme, riscuri de securitate, instabilitate politică sau greve care afectează operațiunile de zbor. În astfel de cazuri, este posibil ca HiSky să nu vă plătească nicio compensație.
Compensația financiară nu este singurul lucru la care aveți dreptul în cazul în care zborul dvs. nu decurge conform planului. HiSky trebuie, de asemenea, să vă ofere băuturi răcoritoare în timp ce așteptați zborul întârziat (sau un zbor alternativ în cazul unui zbor anulat). De obicei, acestea sunt furnizate sub forma unui voucher pentru unul dintre restaurantele sau magazinele din aeroport.
Dacă așteptați zborul întârziat peste noapte, aveți, de asemenea, dreptul la cazare. În cazul în care compania aeriană nu vă pune la dispoziție cazare, o puteți aranja singur, iar compania aeriană trebuie să vă ramburseze banii. Același lucru este valabil și pentru transportul de la aeroport la cazare și înapoi.
Puteți să vă ocupați singur de despăgubiri sau ne puteți lăsa totul nouă. Dacă doriți să vă ocupați singur de despăgubire, utilizați formularul de despăgubire al companiei aeriene.
După ce l-ați completat, HiSky ar trebui să vă contacteze în termen de câteva săptămâni. HiSky va accepta sau va respinge cererea dumneavoastră de despăgubire. În majoritatea cazurilor, cazul va fi respins, invocând așa-numitele circumstanțe extraordinare. De obicei, compania aeriană nu răspunde la e-mailurile sau solicitările ulterioare ale pasagerilor.
Prin urmare, este posibil să vă petreceți mai multe săptămâni contactând HiSky fără succes.
Cu toate acestea, dacă nu doriți să vă petreceți timpul liber scriind e-mailuri și sunând la serviciul de asistență pentru clienți HiSky cu rezultate incerte, ne puteți adresa cazul dumneavoastră.
La Refundio, suntem specializați în despăgubiri HiSky. Comunicăm zilnic cu compania aeriană și știm cum să obținem despăgubirea clienților noștri cât mai repede posibil. În plus, dacă compania aeriană nu acceptă compensația, rezolvăm litigiul prin intermediul instanțelor. Pe propriul risc și cheltuială. Avem o rată de succes de peste 98% în aceste litigii.