Poate părea de necrezut, dar nu este neobișnuit ca o companie aeriană să vândă mai multe bilete decât capacitatea aeronavei. Companiile aeriene sunt costisitoare, așa că încearcă să își reducă la minimum costurile în cazul în care pasagerii nu se prezintă la zbor în ultimul moment și avionul nu zboară complet plin. Prin urmare, companiile aeriene vând adesea mai multe bilete decât numărul de locuri disponibile în avion, iar unii pasageri pur și simplu nu pot fi cazați.
Dacă vă întrebați dacă acest lucru este chiar legal, da, este. Cu toate acestea, există reguli și, în calitate de pasager, aveți dreptul la o compensație de până la 600 de euro.
În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004, aveți dreptul să solicitați o compensație financiară dacă:
Dacă îndepliniți condițiile pentru o compensație financiară pentru refuzul la îmbarcare, aveți dreptul la o compensație în funcție de durata zborului. Compensația este stabilită între 250 și 600 EUR de persoană.
Pe lângă compensația financiară, aveți, desigur, dreptul la rambursarea prețului de achiziție al biletului sau la un zbor alternativ către destinația finală la cea mai apropiată dată posibilă, la fel ca în cazul unei anulări. De asemenea, trebuie să fiți informat în mod corespunzător cu privire la refuzul de îmbarcare din cauza suprarezervării, iar personalul aeroportului ar trebui să vă spună la ce aveți dreptul în această situație. Dacă vă confruntați cu termenul de circumstanțe extraordinare, vă rugăm să citiți acest articol.
Dacă personalul de la poarta de îmbarcare refuză să vă lase să urcați în avion, păstrați-vă calmul și încercați să aflați cât mai multe informații. Faceți fotografii ale cărților de îmbarcare înainte de a călători sau înregistrați-le pe telefon. Nu acceptați niciodată vouchere sau alte forme de compensație de la compania aeriană pe loc. Acceptarea acestora ar însemna renunțarea la drepturile la care aveți dreptul în conformitate cu Regulamentul european și s-ar putea să nu fie utilă.
Încercați să aflați de la personalul care nu v-a lăsat să urcați în avion motivul pentru care vi s-a refuzat îmbarcarea. Dacă aceștia sunt de acord, obțineți o confirmare scrisă, sau puteți documenta situația pentru dovezi viitoare (în special că erați gata să plecați la timp și că motivul pentru care nu vi s-a permis să urcați în avion nu a fost din vina dumneavoastră).
Verificați la ghișeu sau la compania aeriană pentru informații despre un posibil zbor alternativ. Dacă nu vi se oferă un zbor alternativ până a doua zi, cereți să vă aranjeze un hotel. În cazul în care compania aeriană nu vă oferă un hotel sau un zbor alternativ, puteți achiziționa totul pe cheltuiala dumneavoastră, pe care compania aeriană trebuie să vi le ramburseze ulterior. Aflați ce băuturi răcoritoare trebuie să vă ofere compania aeriană.
Aflați la ce aveți dreptul în situația dumneavoastră și contactați-ne folosind formularul. Vom rezolva totul pentru dumneavoastră și vă vom trimite banii care vi se cuvin până a doua zi.
Aveți dreptul la o compensație financiară imediată de până la 600 EUR dacă vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării. Compania aeriană ar trebui să vă plătească această sumă imediat și pe loc. Dacă acest lucru nu se întâmplă, puteți, bineînțeles, să solicitați ulterior o compensație. În plus, dacă decideți să utilizați Refundio, veți primi compensația de la noi în ziua următoare.
Spre deosebire de anularea sau întârzierea unui zbor sau de pierderea unei legături, dacă vi se refuză îmbarcarea, compania aeriană poate încerca să conteste dreptul dumneavoastră la compensație, în special, dacă refuzul de îmbarcare s-a datorat unui motiv din partea dumneavoastră (de exemplu, sosirea cu întârziere la poarta de plecare etc.). Prin urmare, este important să încercați să obțineți cât mai multe dovezi pentru a vă dovedi situația, pentru a facilita cererea ulterioară de despăgubire.
Faceți întotdeauna o fotografie sau încărcați pe telefon cărțile de îmbarcare nu doar ale zborului inițial, ci și ale zborului de înlocuire (dacă primiți unul). Fotografiați sau păstrați orice documentație pe care o primiți de la compania aeriană - încercați să obțineți o dovadă scrisă a motivului pentru care nu v-ați îmbarcat. Fotografiați informațiile de la bordul de plecare.
Aveți dreptul la o compensație pentru refuzul de îmbarcare imediat, datorită naturii suprarezervării. Compania aeriană vă poate oferi imediat o compensație financiară pe loc. Dacă acest lucru nu se întâmplă, puteți solicita compensații și retroactiv. Puteți contacta direct compania aeriană și puteți încerca să negociați singuri o compensație. Cu toate acestea, întregul proces poate dura până la 12 luni și nu există nicio garanție de succes. Companiile aeriene sunt adesea lente în soluționarea acestor cereri de compensații și chiar le pot ignora, ceea ce vă poate cauza un stres considerabil. Dacă nu doriți să vă descurcați singur, puteți folosi Refundio.ro și să lăsați totul în seama noastră.
Completați formularul nostru în 5 minute, noi analizăm totul și vă răspundem în aceeași zi cu o ofertă de compensație. Vom aranja apoi compensarea pentru zborul dumneavoastră și, dacă este posibil, vă vom trimite compensația în avans. Fără așteptări, fără stres și, cel mai important, cu certitudinea că veți primi o compensație. Acest lucru se datorează faptului că suma rămâne la dumneavoastră chiar dacă pierdem ulterior litigiul cu compania aeriană.