Pierderea unui zbor de legătură

Atunci când călătoriți, nu numai către destinații îndepărtate, trebuie adesea să alegeți mai multe zboruri de legătură pentru călătoria dumneavoastră. Dar ce ar trebui să faceți dacă pierdeți zborul de legătură din cauza companiei aeriene? Am rezumat în acest articol la ce aveți dreptul și ce ar trebui să faceți într-o astfel de situație. Haideți să o facem.

Definiția unui zbor de legătură

Un zbor de legătură este atunci când trebuie să schimbați zborul cu un alt zbor în drum spre destinația finală. Prin urmare, călătoria dumneavoastră este formată din mai mult de un zbor direct.

În acest caz, este esențial dacă v-ați rezervat călătoria ca un întreg, adică în cadrul unei singure rezervări (număr de referință al rezervării sau PNR) sau ca mai multe zboruri separate. O singură rezervare este, de obicei, cazul în care vă cumpărați zborul de la o singură companie aeriană. Prin urmare, toate zborurile sunt operate de un singur transportator. Dacă vă cumpărați biletele separat (de exemplu, un zbor de la Praga la Milano cu Ryanair și un zbor ulterior de la Milano la Atena cu EasyJet), este posibil să fie vorba de două rezervări separate.

Aceeași situație apare și în cazul în care achiziționați zboruri de legătură de la intermediari de bilete, de exemplu Pelikan, Kiwi etc. Zborurile compuse de la două companii aeriene diferite vor fi foarte probabil tratate ca două rezervări separate.

Deci, de ce este important acest lucru?

Atâta timp cât călătoria dumneavoastră decurge conform planului, rezervările multiple nu joacă aproape niciun rol. Cu toate acestea, problema apare în cazul în care unul dintre zborurile dumneavoastră este întrerupt. Astfel, dacă, de exemplu, primul zbor este întârziat și pierdeți zborul următor către destinația finală din cauza întârzierii, problema uneia sau mai multor rezervări devine crucială.

În cazul în care întreaga dumneavoastră călătorie face obiectul unei singure rezervări și pierdeți zborul de continuare din cauza companiei aeriene (de exemplu, întârziere sau anulare a zborului, dar și suprarezervare sau alte situații), aveți drepturi în temeiul reglementărilor UE. În special, veți avea dreptul la un zbor alternativ către destinația finală și, dacă sunt îndeplinite condițiile, la o compensație de până la 600 EUR de persoană.

Cu toate acestea, în cazul în care călătoria dumneavoastră este alcătuită din mai multe rezervări, nu beneficiați de aceste drepturi. Prin urmare, va trebui să vă aranjați propriul zbor de înlocuire pe cheltuiala dumneavoastră și veți avea dreptul la compensații financiare numai dacă unul dintre zborurile dumneavoastră îndeplinește condițiile de compensare pentru un zbor întârziat sau anulat.

Pentru a vă oferi un exemplu:

Zborul Praga - Milano și zborul de legătură Milano - Atena. Ambele zboruri operate de Ryanair în cadrul unei singure rezervări. Primul zbor este întârziat cu 2 ore din cauza companiei aeriene și pierdeți zborul de legătură spre Atena.

Aveți dreptul la un zbor alternativ de la Milano la Atena cât mai curând posibil, și
în cazul în care ajungeți la Atena cu un zbor alternativ cu mai mult de 3 ore mai târziu decât era prevăzut inițial, o compensație financiară de 400 EUR.

Cu toate acestea, în cazul în care ați cumpărat zborul în cadrul unor rezervări diferite, nu veți avea dreptul la un zbor alternativ sau la o compensație financiară. Prin urmare, va trebui să vă organizați propriul transport până la destinația finală, pe cheltuiala dumneavoastră.

Când se plătește compensația pentru pierderea unui zbor de legătură?

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004, aveți dreptul să solicitați o compensație de până la 600 EUR dacă:

ați pierdut zborul de legătură din cauza întârzierii sau anulării unui zbor anterior sau a refuzului la îmbarcare,
zborurile dumneavoastră au făcut obiectul unei singure rezervări,
ați ajuns la destinația finală cu mai mult de 3 ore întârziere față de ora de aterizare programată a zborului inițial,
zborul dumneavoastră a decolat de pe un aeroport din UE sau a aterizat pe un aeroport din UE (dacă este operat de un transportator aerian stabilit în UE),
v-ați pierdut zborul din cauza companiei aeriene.

Dacă nu sunteți sigur la ce aveți dreptul în cazul unui zbor de legătură ratat, vă rugăm să ne contactați și vom verifica totul pentru dumneavoastră gratuit.

La ce compensații aveți dreptul dacă pierdeți un zbor de legătură?

Cea mai frecventă situație în care pierdeți zborul de legătură se datorează unei întârzieri a zborului anterior. În acest caz, trebuie să țineți cont de faptul că nu contează durata întârzierii, ci întârzierea cu care ajungeți la destinația finală (acest lucru se aplică în cazul unei singure rezervări). De exemplu, dacă primul zbor are o întârziere de numai 1 oră și pierdeți conexiunea și ajungeți la destinația finală cu un zbor alternativ cu o întârziere de peste 3 ore, veți avea dreptul la compensații. Cu toate acestea, în cazul în care primul zbor are o întârziere de până la 4 ore, dar prindeți zborul de legătură (ați avut suficient timp pentru a vă conecta) sau vi se oferă un zbor alternativ care ajunge la destinația finală cu o întârziere mai mică de 3 ore, nu aveți dreptul la compensații financiare.

Puteți vedea la ce sumă aveți dreptul în tabelul de mai jos:

Întârzieri la destinație
Distanța Mai puțin de 3 h 3 h - 4 h Mai mult de 4 ore sau niciun zbor
Toate zborurile sub 1 500 km - 250 € 250 €
Zboruri în interiorul UE de peste 1 500 km - 400 € 400 €
Alte zboruri între 1 500 și 3 500 km - 400 € 400 €
Alte zboruri peste 3 500 km - 300 € 600 €

Cum se calculează distanța pentru a calcula compensația pentru zborurile de legătură?

Distanța zborului este importantă pentru calcularea compensației financiare la care aveți dreptul dacă pierdeți un zbor de legătură. Deoarece destinația călătoriei dumneavoastră este deosebit de importantă, distanța se calculează între aeroportul de plecare al primului zbor și aeroportul de destinație.

În cazul unui zbor de la Praga la Milano și apoi de la Milano la Atena, distanța va fi calculată între aeroportul din Praga și aeroportul din Atena. Faptul că zborul de la Praga la Milano este întârziat sau anulat nu joacă niciun rol în calculul compensației, iar dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere mai mare de 3 ore veți avea dreptul la 400 EUR (distanța dintre Praga și Atena este mai mare de 1 500 km). Cu toate acestea, toate acestea se aplică la o singură rezervare, așa cum s-a explicat mai sus.

La ce altceva aveți dreptul dacă pierdeți un zbor de legătură?

După cum am menționat deja mai sus, un zbor de înlocuire și o compensație financiară nu sunt singurele lucruri la care aveți dreptul în cazul în care pierdeți un zbor de legătură. În plus, aveți dreptul și la:

  • băuturi răcoritoare (de obicei, sub forma unui bon pentru o masă de valoare rezonabilă la aeroport); și
  • cazare la hotel, dacă sunteți nevoit să așteptați peste noapte.

Excepții - când nu aveți dreptul la despăgubiri pentru un zbor anulat?

Pur și simplu, aveți dreptul la despăgubiri doar dacă întreruperea călătoriei dumneavoastră a fost cauzată de o situație pentru care compania aeriană este responsabilă. Dacă situația este cauzată de compania aeriană și dacă sunt îndeplinite condițiile necesare, aveți dreptul la despăgubiri.

Cu toate acestea, dacă zborul dumneavoastră a fost întârziat sau anulat din cauza unei "circumstanțe extraordinare", compania aeriană nu este obligată să vă plătească o compensație financiară. Vă rugăm să rețineți că aveți întotdeauna dreptul la rambursarea prețului biletului (sau la un zbor alternativ) și la cazare în cazul unei întârzieri peste noapte. Acest lucru se aplică indiferent dacă a fost sau nu o circumstanță extraordinară. Circumstanțele extraordinare se aplică numai în cazul compensației financiare. Aceasta include situații precum:

  • vreme rea - condiții meteorologice;
  • o grevă a personalului aeroportului sau a controlorilor de trafic aerian;
  • defecțiune a radarului de zbor;
  • situații de urgență;
  • urgențe aeroportuare (atacuri teroriste, incendii, sabotaje, amenințări cu bombă);
  • tulburări politice;
  • și alte situații excepționale.

Cu toate acestea, nu întotdeauna este vorba de o circumstanță excepțională. De exemplu, în majoritatea cazurilor, o defecțiune tehnică a aeronavei va fi considerată o circumstanță pentru care compania aeriană este responsabilă și veți avea dreptul la compensații financiare.

În cazul în care compania aeriană v-a refuzat cererea de compensație din cauza unor circumstanțe extraordinare, vă rugăm să ne scrieți, iar noi vom verifica situația și vom încerca să vă compensăm oricum.

De asemenea, nu aveți dreptul la compensații pentru pierderea unui zbor de legătură dacă nu este îndeplinită condiția de rezervare unică (a se vedea mai sus).

Ce trebuie să faceți dacă pierdeți zborul de legătură?

Este important să nu intrați în panică. Faceți fotografii ale cărților de îmbarcare înainte de a călători sau înregistrați-le pe telefon. Încercați să aflați de la biroul de informații de ce zborul dumneavoastră a fost întârziat sau anulat. Verificați la ghișeu sau la compania aeriană pentru informații despre posibile zboruri alternative. Dacă nu vi se oferă un zbor alternativ până a doua zi, cereți să vă aranjați un hotel. În cazul în care compania aeriană nu vă oferă un hotel sau un zbor alternativ, puteți cumpăra totul pe cheltuiala dumneavoastră, pe care compania aeriană trebuie să vi le ramburseze ulterior. Aflați la ce aveți dreptul în această situație și contactați-ne folosind formularul de mai jos. Vom rezolva totul pentru dumneavoastră și vă vom trimite banii la care aveți dreptul în ziua următoare.

Cum pot completa o cerere de compensație pentru pierderea unui zbor de legătură?

Există două modalități de a completa o cerere de compensație. Puteți, desigur, să încercați să faceți propriile aranjamente cu compania aeriană pentru a obține o compensație pentru zborul pierdut. Sau puteți să completați formularul de pe Refundio.ro și să lăsați procesul de compensare în seama noastră.

Puteți obține despăgubiri pentru zborul anulat pe cont propriu, fără a apela la serviciile noastre. Dar trebuie să țineți cont de faptul că întregul proces de obținere a compensației poate fi de lungă durată (totul durează până la 12 luni). Companiile aeriene ignoră adesea cererile de compensație ale pasagerilor și răspund la solicitări doar după numeroase apeluri urgente, pe parcursul mai multor luni. În același timp, întregul proces este fără garanții de succes. De asemenea, nu este ușor să știi la ce ai dreptul în cazul unui zbor pierdut. Chiar și după multe luni, este posibil să nu primiți nicio compensație.

Dacă nu doriți să treceți prin acest proces, fie pentru că timpul este mai prețios pentru dumneavoastră, fie pentru că nu știți cum să procedați, puteți pur și simplu să lăsați totul în seama noastră.

Completați formularul nostru în 5 minute, noi evaluăm totul și vă răspundem în aceeași zi cu o ofertă de compensație. Vom aranja apoi compensația pentru zborul dumneavoastră și, dacă este posibil, vă vom trimite suma în avans. Fără așteptări, fără stres și, cel mai important, cu certitudinea de a primi compensații. Acest lucru se datorează faptului că suma rămâne la dumneavoastră chiar dacă ulterior pierdem litigiul cu compania aeriană.

Cereți până la 600 EUR pentru un zbor întârziat sau anulat.

Întrebări frecvente privind zborul de legătură pierdut

Am pierdut zborul de legătură din cauza unei întârzieri a zborului. Compania aeriană mi-a oferit un zbor alternativ. Am dreptul și la o compensație financiară?

Da. Dacă sunt îndeplinite condițiile (a se vedea La ce despăgubiri aveți dreptul?), aveți dreptul nu numai la un transport alternativ până la destinația finală, ci și la o compensație financiară de până la 600 EUR de persoană.

Cum pot ști dacă zborul meu a fost efectuat în baza unei singure rezervări?

Puteți găsi numărul de rezervare (PNR) pe bilet sau pe confirmarea rezervării zborului. Această informație ar trebui să vă fie furnizată și înainte de a cumpăra biletele. Dacă vă cumpărați biletele ca parte a unui circuit de la o agenție de turism, aceasta ar trebui să vă ofere aceste informații la cerere.

Zborul meu a fost întrerupt din cauza vremii nefavorabile, am dreptul la compensații?

Din păcate, nu. Vremea rea este considerată o circumstanță extraordinară pentru care compania aeriană nu este responsabilă. Prin urmare, nu aveți dreptul la o compensație financiară, dar aveți dreptul la rambursarea prețului biletului sau la un zbor alternativ, precum și la cazare la hotel sau la băuturi răcoritoare.

Compania aeriană a respins cererea mea de compensație pentru circumstanțe extraordinare. Ce pot face?

Completați formularul nostru. Chiar dacă compania aeriană v-a respins cererea, vom încerca să facem ceva în acest sens. Cu toate acestea, pe viitor, este mai ușor să ne contactați direct pentru a evita astfel de situații.

Angajatorul meu mi-a cumpărat biletul și am zburat în cadrul unei călătorii de afaceri. Mai am dreptul la compensații pentru pierderea zborului de legătură?

Da. Nu contează dacă angajatorul dumneavoastră a cumpărat biletul sau dumneavpastră, ceea ce contează este cine se afla sau ar fi trebuit să se afle la bordul zborului. Veți avea dreptul la compensații la același nivel ca și cum ați fi fost în vacanță cu familia dumneavoastră.

Pierderea unui zbor de legătură cu o companie aeriană

Procedura pentru fiecare companie aeriană poate varia ușor în anumite privințe. Alegeți compania aeriană pe care o implică călătoria dumneavoastră:

Verifică compensația gratuit.
Verifică gratuit