Ați zburat cu Tarom și zborul dvs. nu a decurs conform planului? Am pregătit un ghid despre cum să gestionați o astfel de situație. Aflați la ce aveți dreptul dacă zborul dvs. este întârziat sau anulat, cum să obțineți despăgubiri și cât puteți solicita.
Tarom operează zeci de zboruri zilnic. Numai în prima jumătate a anului 2024, compania a operat peste 15 000 de zboruri și a transportat mai mult de 2 milioane de pasageri. Cu toate acestea, zborurile nu decurg întotdeauna conform planului. Regulamentul UE 261/2004 a fost creat pentru a proteja pasagerii de întârzierile, anulările sau alte perturbări ale zborurilor.
Regulamentul UE reglementează drepturile pasagerilor, în special în aceste situații în care zborurile sunt întârziate, anulate, pierdute sau li se refuză îmbarcarea (suprarezervare).
Dreptul la despăgubiri pentru întârzierile zborurilor Tarom apare dacă zborul este întârziat cu mai mult de 3 ore față de ora de aterizare programată. În acest caz, aveți dreptul la o compensație de până la 600 EUR de persoană.
Pentru calcularea duratei întârzierii, este esențială ora la care aeronava a aterizat la destinația finală față de ora de sosire programată. Pe de altă parte, întârzierea în care aeronava a decolat este irelevantă.
Pentru a avea dreptul la o compensație financiară, este de asemenea necesar ca:
Cele mai frecvente circumstanțe extraordinare includ, de exemplu, condițiile meteorologice nefavorabile. Cu toate acestea, circumstanțele excepționale trebuie întotdeauna evaluate pe bază individuală. Companiilor aeriene le place să găsească scuze pentru circumstanțele extraordinare, iar afirmațiile lor nu sunt întotdeauna adevărate.
Dacă zborul dvs. are o întârziere mai mare de 3 ore față de programul inițial, aveți dreptul la o compensație financiară de până la 600 EUR de persoană. Suma depinde de distanța zborului dvs.
Rețineți că există două excepții:
Pentru zborurile în interiorul UE, compensația maximă este de 400 EUR, chiar dacă zborul este mai lung de 3.500 km.
Un zbor cu o distanță mai mare de 3 500 km trebuie să aibă o întârziere mai mare de 4 ore pentru a beneficia de o compensație de 600 EUR pe persoană. Dacă zborul este întârziat doar 3-4 ore, compensația se reduce cu 50%, ajungând la 300 EUR.
Dacă zborul dumneavoastră Tarom a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de data plecării, sunteți protejat de regulamentul UE. În acest caz, aveți dreptul la un zbor alternativ sau la rambursarea prețului biletului. Plus o compensație financiară de până la 600 EUR de persoană.
Important: Aveți întotdeauna dreptul la un zbor alternativ (sau la o rambursare)! Chiar dacă zborul a fost anulat din cauza unor circumstanțe extraordinare, cum ar fi vremea rea.
Aveți dreptul la compensație financiară numai dacă zborul nu a fost anulat din cauza unei circumstanțe extraordinare.
Valoarea compensației depinde de distanța zborului și de durata întârzierii zborului înlocuitor comparativ cu zborul inițial anulat. Tabelul de mai jos vă va oferi o idee mai bună.
Important: Dacă îndepliniți condițiile, aveți dreptul nu numai la un zbor alternativ, ci și la o compensație financiară. Acceptarea unui zbor alternativ (sau rambursarea prețului biletului) nu vă privează de dreptul la compensație financiară!
Compensația financiară nu este singurul lucru la care aveți dreptul în cazul în care zborul dvs. nu decurge conform planului. Tarom trebuie, de asemenea, să vă ofere băuturi răcoritoare în timp ce așteptați zborul întârziat (sau un zbor alternativ în cazul unui zbor anulat). De obicei, acestea sunt furnizate sub forma unui voucher pentru unul dintre restaurantele sau magazinele din aeroport.
Dacă așteptați zborul întârziat peste noapte, aveți, de asemenea, dreptul la cazare. În cazul în care compania aeriană nu vă pune la dispoziție cazare, o puteți aranja singur, iar compania aeriană trebuie să vă ramburseze banii. Același lucru este valabil și pentru transportul de la aeroport la cazare și înapoi.
Puteți să vă ocupați singur de despăgubiri sau ne puteți lăsa totul nouă. Dacă doriți să vă ocupați singur de despăgubire, utilizați formularul de despăgubire al companiei aeriene.
După ce l-ați completat, Tarom ar trebui să vă contacteze în termen de câteva săptămâni. Tarom va accepta sau va respinge cererea dumneavoastră de despăgubire. În majoritatea cazurilor, cazul va fi respins, invocând așa-numitele circumstanțe extraordinare. De obicei, compania aeriană nu răspunde la e-mailurile sau solicitările ulterioare ale pasagerilor.
Prin urmare, este posibil să vă petreceți mai multe săptămâni contactând Tarom fără succes.
Cu toate acestea, dacă nu doriți să vă petreceți timpul liber scriind e-mailuri și sunând la serviciul de asistență pentru clienți Tarom cu rezultate incerte, ne puteți adresa cazul dumneavoastră.
La Refundio, suntem specializați în despăgubiri Tarom. Comunicăm zilnic cu compania aeriană și știm cum să obținem despăgubirea clienților noștri cât mai repede posibil. În plus, dacă compania aeriană nu acceptă compensația, rezolvăm litigiul prin intermediul instanțelor. Pe propriul risc și cheltuială. Avem o rată de succes de peste 98% în aceste litigii.