Călătoriile cu avionul au devenit în ultimii ani o parte integrantă a vieții aproape tuturor. În ciuda faptului că toată lumea ar dori să aibă o experiență de călătorie cu avionul fără probleme, este posibil să vă confruntați cu întreruperi de zbor în timpul călătoriilor dumneavoastră. Întârzierile semnificative ale zborurilor sau chiar anulările pot pune o mare piedică în planurile dumneavoastră.
Prin urmare, Uniunea Europeană a luat măsuri pentru a preveni aceste situații și, mai ales, pentru a le atenua impactul. Astfel, Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al UE stabilește norme privind compensarea și protecția drepturilor pasagerilor în cazul unei perturbări a zborului, fie că este vorba de o întârziere semnificativă, de o anulare sau de refuzul la îmbarcare.
Aveți dreptul la compensații din partea companiei aeriene dacă:
Nu întotdeauna se întâmplă ca un zbor întârziat sau anulat să aibă dreptul la compensații. Una dintre condițiile pentru a primi compensații este ca zborul dumneavoastră să intre în domeniul de aplicare al Regulamentului 261/2004. Zborul dumneavoastră trebuie să decoleze sau să aterizeze pe un aeroport din UE, dar numai dacă este operat de un transportator aerian cu sediul în UE.
Pentru mai multă claritate, vedeți tabelul de mai jos:
Există mai multe modalități de a solicita compensații pentru întârzieri sau anulări de zbor. Una dintre acestea este să contactați direct și pe cont propriu compania aeriană. În acest caz, va trebui să găsiți formularul relevant pe site-ul companiei aeriene pentru a contacta compania aeriană în legătură cu cererea dumneavoastră de despăgubire (consultați acest articol pentru a afla cum să obțineți despăgubiri cu Wizz Air, de exemplu).
După ce ați contactat compania aeriană, va trebui să așteptați o declarație din partea acesteia. Acest lucru poate dura câteva zile, săptămâni sau chiar luni. Din nefericire, este probabil ca linia aeriană să vă respingă cererea de compensație, fie fără a vă oferi un motiv, fie invocând circumstanțe excepționale. În acest caz, puteți încerca să contactați din nou serviciul de asistență pentru clienți al companiei aeriene sau să vă angajați propriul avocat care să se ocupe de cazul dumneavoastră. Cu toate acestea, întregul proces este de lungă durată și, în plus, dacă nu aveți succes, este posibil să suportați costuri juridice și taxe judiciare ridicate.
O altă opțiune este de a apela la o companie care se ocupă de această problemă. Dacă vreți să vă petreceți timpul liber în activități mai plăcute, puteți preda cazul dumneavoastră experților care vor aranja totul pentru dumneavoastră. Avocații noștri comunică zilnic cu companiile aeriene și înțeleg bine întregul proces. Vă putem obține despăgubiri pentru un zbor întârziat sau anulat mult mai repede și cu mult mai multă siguranță de succes decât dacă ați parcurge singur întregul proces. În plus, în unele cazuri, putem să vă oferim compensațtii în avans. Acest lucru înseamnă că veți avea suma în contul dumneavoastră bancar imediat, fără nicio așteptare.
Dacă doriți să apelați la serviciile noastre și să nu vă faceți griji pentru nimic, completați un scurt formular. Echipa noastră va lua imediat legătura cu reprezentanții companiei aeriene pentru a începe procesul de recuperare a compensației pentru zborul dumneavoastră întârziat sau anulat. La Refundio, am ajutat mii de pasageri să obțină compensația la care au dreptul numai în 2023.
Valoarea compensației variază în funcție de distanța dintre destinații și de durata întârzierii. Pentru zborurile de până la 1 500 de kilometri, compensația este de 250 de euro. Pentru zborurile între 1.500 și 3.500 de kilometri, aceasta este stabilită la 400 de euro. Până la 600 de euro pot solicita compensații pasagerii al căror zbor a fost efectuat între un aeroport din UE și un aeroport din afara UE și a depășit o distanță de 3 500 de kilometri.
Cu toate acestea, există o excepție pentru zborurile cu o distanță mai mare de 3 500 de kilometri. În cazul în care un astfel de zbor are o întârziere între 3 și 4 ore, compania aeriană are dreptul la o reducere de 50% din compensatie, adică 300 de euro. O compensație integrală de 600 de euro poate fi solicitată numai pentru întârzieri mai mari de 4 ore.
Ați vrut să vă rezolvați singuri compensația, ați contactat compania aeriană și aceasta v-a răspuns că nu aveți dreptul la aceasta. Nu vă faceți griji, vă putem ajuta și în acest caz. Specialiștii noștri vă vor evalua cazul și vor aduna suficiente dovezi pentru a încerca să respingă afirmațiile companiei aeriene și să vă obțină totuși compensații pentru zborul perturbat.